Bureau
Nieuwsbericht

Finest Fifty e-commerce 2012 is uit!

Retailers staan onder druk en niet alleen vanwege de economische omstandigheden. Het internet heeft gezorgd voor een explosieve toename van concurrentie. Razendsnelle ontwikkelingen in mobiel, social en conversie-optimalisatie en nieuwe digitale mogelijkheden voor online (en offline) verkoop. Hoe spelen de beste retailers in op deze ontwikkelingen? Vragen die in veel bedrijven spelen en waar men graag een antwoord op vindt.

Finest 50 E-Commerce 2012
De Finest 50 E-Commerce 2012 is hier verkrijgbaar

Verbeter de online resultaten

Finest Fifty e-commerce 2012 biedt inspiratie voor iedereen die bezig is met digitale concepten en zijn rendement op internetinvesteringen wil vergroten. In deze geheel vernieuwde editie besteden de auteurs aandacht aan de nieuwste trends. Dit jaar zijn de meest actuele onderwerpen toegevoegd en de stappen in het verkoopproces uitgebreid naar:

  • Reach: aanwezig zijn op locaties waar de doelgroep zich bevindt;
  • Multichannel: inzetten van diverse (communicatie)kanalen voor het bereiken van je doelgroep;
  • Mobile: vergroten van je verkopen met de inzet van mobiel (apps en mobiele websites);
  • Convert: converteren van kijkers naar kopers;
  • Loyalty & Service: optimaal bedienen van bestaande klanten om te zorgen dat ze klant blijven.

De trends behandeld in de Finest Fifty e-commerce 2012 zijn:

Cross channel: de consument bepaalt het kanaal

Online is voor de consument het primaire oriëntatiekanaal, maar hij wil zelf kunnen kiezen hoe en waar hij een aankoop doet, online of offline. Het gevolg hiervan is dat de belangrijkste trend in 2012 cross channel zal zijn. Dit brengt grote uitdagingen voor retailers met zich mee. Hoe zorg je dat de verschillende kanalen elkaar niet beconcurreren? En welke rol speelt online op de fysieke winkelvloer?

Mobiel: cruciaal kanaal voor elke retailer

In 2012 zal de mobielrevolutie in alle hevigheid losbarsten. Voor steeds meer consumenten zal gelden dat ze bij elke koopprikkel direct naar hun smartphone of tablet grijpen.

Loyalty & service: de zoektocht naar de loyale klant

Het is makkelijk om online of mobiel producten en prijzen te vergelijken, dus waarom trouw zijn aan één specifieke winkel? Hoe moeilijker het is om nieuwe klanten te werven, hoe meer de waarde van loyale klanten toeneemt. In de Finest Fifty 2012 beschrijft Jungle Minds hoe retailers slim gebruikmaken van mobiel, sociale netwerken en trends als ‘Gamification’ om klanten aan zich te binden.

Over de Finest Fifty 2012

Elk jaar beschrijft Jungle Minds in de Finest Fifty de belangrijkste trends in e-commerce aan de hand van de 50 beste en meest innovatieve praktijkvoorbeelden. De belangrijke trends en verschuivingen in de branche worden op inspirerende wijze verklaard en onderbouwd met concrete cases, de cijfers van online retailers en ruim 100 best practice tips.

Over de auteurs

Bart ter Steege, Anne-Roos Hassing, Marijke van Moll, Joost Stein Bisschop, Geert Jan Grimberg en Eduard de Wilde zijn allen werkzaam bij Jungle Minds