Goodread

#Goodreads januari

4 februari 2019 | Door Sadie-Jane Giles

Het allerbeste van januari!

Met wat verdwaalde glitter, een lichte kater en een onverschrokken tred stapten we 2019 in. En ook in dit prille jaar is er alweer veel gelezen, geluisterd en gelachen. De hoogtepunten van deze eerste maand: de liefde tussen designers en developers, presenteren kan je leren, de wereld van de marketing en een kijkje áchter de keuken van 's werelds heerlijkste ijsmakers. Cookie dough with a purpose.

Development fundamentals for UX Designers

'Designers moeten leren coderen', een veelgehoorde oplossing. UX Collective stelt een andere, wellicht verstandigere oplossing voor: 'Designers moeten de kosten, risico's, compromissen van een ontwerpbeslissing begrijpen. Iedereen die deel uitmaakt van digitaal development, moet begrijpen wat ze aan het bouwen zijn en welke impact een beslissing heeft'.

Dit artikel vertelt ons waarom het begrijpen van het proces belangrijk is en geeft designers aanknopingspunten voor samenwerking met development.

The One Minute Presentation Test

In tegenstelling tot bovenstaand artikel is hier geen plek voor het proces, want tijdens een presentatie: No one cares!
Een interessant, leuk en confronterend artikel over presentatie opbouw van Mike Monteiro. Wij zijn in ieder geval niet weggelopen na de eerste alinea, dus dat is een goed teken.

Zo (on)zinnig is adverteren op internet

In deze live editie van de Rudi & Freddie Show duiken ze in de wereld van de online advertenties. Ze pleiten vooral heel overtuigend dat er weinig overtuigends te bepleiten is. En waar digitale marketeers inzicht kunnen bieden, stuiten we op een conflict of interests. Een goodlisten! Lekker op de fiets, terwijl je langs de enorme reclame borden flitst.

This key metric is how Ben & Jerry's measures success

Een artikel over waar de zakelijke en maatschappelijke verantwoordelijkheid elkaar kruisen. Hier wordt Ben & Jerry’s uitgelicht, met het concept van "gekoppelde welvaart": het idee dat naarmate het bedrijf bloeit, de gemeenschap van belanghebbenden zoals leveranciers en werknemers er ook van zullen profiteren. Mooie en inspirerende read!