Goodread

#goodreads juni

12 juli 2019 | Door Sadie-Jane Giles

Het allerbeste van juni.

Er is weer heel wat gelezen en gedeeld op ons #goodreads SlackChannel. Hierbij een greep van het beste dat er voorbij is gekomen, met deze maand veel design. Design thinking, behavioural design en iteratie op de Design Sprint. Maar laten we maar beginnen met de minst sexy uit het rijtje: het design van privacy policies. Maar laat dit artikel nou net wél de allermooiste zijn.

We Read 150 Privacy Policies. They Were an Incomprehensible Disaster.

Heb je het gevoel een PhD nodig te hebben om door het privacy statement van Facebook of Uber heen te komen? Je bent niet de enige. De New York Times inventariseert in deze, lekker leesbare, longread het leed dat privacy statements heet.

Bron: Kevin Litman-Navarro op The New York Times

Design sprints need iteration

De Design Sprint is dé manier om snel een probleem op te lossen aan de hand van het ontwerpen, prototypen en testen van ideeën. Design Sprint expert Brittni Bowering vertelt hier over een volgende stap: de iteration sprint. Een toevoeging aan én verbetering van een beproefd recept. Onze interesse is gewekt…

Bron: Brittni Bowery op InVision

Neem niet creativiteit, maar gedragsverandering als uitgangspunt

Hoewel we niet fysiek bij het interview met Ted de Bruyne aanwezig waren, voelt het wel alsof we ook aan die tafel hebben gezeten, met grote ogen en klapperende oren. Een heerlijke rant over de veranderende bureauwereld en de waarde die bureaus leveren: creativiteit of gedragsverandering? Inclusief quotes om van te smullen als: “De reclame is een oude hippie in een wereld van techno.”

Bron: Joris Nuiver op Frankwatching

Design Thinking Needs To Think Bigger

Over Design Thinking wordt al sinds de jaren 50 geschreven en sinds de jaren 90 leidt het tot big business. Tegenwoordig is het de sleutel tot innovatie voor de één, maar een misleidende holle term voor de ander. Zijn we klaar voor iets nieuws; een variant voor de 21ste eeuw? Er valt hoe dan ook over te twisten. Misschien zelfs by design.

Bron: Steve Vassallo op Fast Company