Artikel

#Goodreads van oktober

5 november 2018 | Door Sadie-Jane Giles

Het allerbeste van oktober.

In oktober was de herfst nog verbazingwekkend ver weg. Menig collega heeft dan ook ons #goodreads SlackChannel gevolgd én gevuld hier voor de deur in het laatste zonnetje. Deze maand kwam het volgende voorbij: de handleiding voor een goeie pitch, een studie naar de waarde van design, rondneuzen tussen allerlei experimenten en de vele vergissingen van Article Group.

Verwondering - Over beginnen

In de laatste Verwondering podcast verteld Harald Dunnik over zijn historie bij Momkai en over pitchen. Hoe dit werkt, hoe zij er bij Momkai mee omgaan, hoe ze de klant uitdagen en de debrief opstellen. Voor het gemak heeft hij de grote lijnen van de debrief openbaar gemaak op Medium. Check it out!

Bron: Momkai

This McKinsey study of 300 companies reveals what every business needs to know about design for 2019

McKinsey onthulde een studie waarin ze de design value hebben gekwantificeerd. Resultaat was dat door design geleide bedrijven hadden 32% meer omzet draaien met 56% hoger rendementen voor aandeelhouders, in vergelijking tot andere bedrijven. Interessant!

Bron: Fast Company

Experiments with Google

Er zijn zo veel (open) resources die gebruikt worden om écht toffe dingen te maken, zoals van Google maar ook Amazon en vele anderen. Daarnaast worden veel van die resources ook steeds makkelijker om mee te starten en experimenteren. Zo ook bij Jungle Minds: zowel onze UX als Development tribe zijn nu bezig met machine learning, om te kijken wat de mogelijkheden zijn en een beetje te experimenteren. Niet echt een good’read’, wel een hele toffe good’browse’!

Bron: Experiments with Google

37 Mistakes This Agency Made in the Last Three Years

Article Group deelt de problemen waar ze de afgelopen drie jaar tegenaan gelopen zijn en hoe ze dit hebben aangepakt. Geweldige (herkenbare en geestige) read!

Bron: Medium