Nieuws

On the road again

24 januari 2019 | Door Bart Vijfhuizen

Een van de belangrijkste ingrediënten van onze business impact by making aanpak is gebruikersvalidatie. Want hoe kan je anders weten of je aannames standhouden? En zoals we keer op keer leren: alleen door iets tastbaars te laten zien, zullen de ideeën echt gaan stromen.

In de loop der jaren hebben we veel interviews en prototypen getest voor onze longterm partner AkzoNobel. En terwijl we meestal testen op afstand doen - de beste optie als je in één week mensen uit Australië, de VS en Zweden wilt interviewen - zijn Merei en Bart op de trein gestapt naar Offenbach, Duitsland, voor onze nieuwste prototypetest.

Reden: we wilden onze aannames over een nieuw platform testen. Dit platform helpt designers het auto interieur exact die kleur en dat effect te geven, waar de autofabrikant naar op zoek is. En aangezien het zowel om kleur als om haptiek gaat (hoe een oppervlak aanvoelt), hebben we een oplossing gecreëerd die digitale inspiratie naadloos integreert met fysieke samples.

Het resultaat: in onze gesprekken met vier designers, vier lab specialisten en vier key accountmanagers hebben we geleerd dat onze veronderstellingen grotendeels correct waren. En we leerden opnieuw dat echte ideeën beginnen te stromen wanneer je iets tastbaars te tonen hebt. Dat is nog eens business impact by making!