Vertel het verhaal van AkzoNobel

Verenig de merkfamilie van AkzoNobel en zorg voor een consistent verhaal op elk platform.

De vraag

Implementeer een designsysteem waarmee de verschillende onderdelen van AkzoNobel hun eigen verhaal kunnen vertellen, en toch deel uit blijven maken van het AkzoNobel ecosysteem.

Het resultaat

De tijd dat mensen op de website spenderen nam met 41% toe, en ze bezochten 15% meer pagina's per sessie, wat geleid heeft tot een sterkere merkbetrokkenheid.

Consistente storytelling

Hoe help je een industriegigant te vertellen over de innovatieve, menselijke kant van hun bedrijf? Het vertellen van deze verhalen was de focus van onze samenwerking met AkzoNobel en resulteerde in een naadloze digitale ervaring die de gehele merkfamilie heeft verenigd.

Er was eens…

In nauwe samenwerking met AkzoNobel heeft Jungle Minds een veelzijdig design system bedacht, ontworpen en gebouwd. Door middel van boeiende verhalen is het merk tot leven bracht: verhalen die op verschillende manieren, momenten en niveaus verteld kunnen worden.

Een verhaal van verhalen

Door alle belanghebbenden te interviewen en hen rechtstreeks bij het proces te betrekken, konden we het bedrijf, en hun ambitie en richting, grondig begrijpen. Op basis van deze kennis bouwde ons multidisciplinaire team een solide en uiterst flexibel design system, waardoor de product subsites snel geïmplementeerd konden worden.

We want to inspire them to make this journey from surface to depth, from the beauty of the everyday, via storytelling that interacts and engages, to successive layers of deeper knowledge about AkzoNobel and its brands.

- Corporate Digital Strategy, AkzoNobel

Een nieuwe start

Voor het eerst heeft AkzoNobel een ecosysteem en design system dat hen in staat stelt om een ​​sterke digitale aanwezigheid en consistente gebruikerservaring te creëren. Het resultaat daarvan was een grote toename in engagement ten opzichte van het voorgaande jaar.

Niet alleen nam de verblijftijd toe, ook werden er 15% meer pagina's bezocht.
Langere en sterkere betrokkenheid.
Zo behalen we onze doelen voor lead generatie.