Start-up Bready full speed naar de markt brengen

Een in-house samenwerking met start-up Bready: van logistieke vraag naar live beta, in slechts drie maanden.

De vraag

Voer een local bètatest uit om het strategisch potentieel van Bready's concept te bepalen, namelijk het claimen van het eerste bezorgmoment in de ochtend.

Het resultaat

In slechts 3 maanden hebben we een lokale beta-fase bedacht, gebouwd en gelanceerd. In deze fase hebben we meer dan 2.000 klanten geworven en 10.000 leveringen afgehandeld.

Het claimen van het eerste bezorgmoment in de ochtend

De mogelijkheden binnen bezorgdiensten stijgen ieder jaar, met één uitzondering: het tijdvak van de vroege ochtend. Dat was de kerngedachte van de Nederlandse start-up Bready: creëer de logistieke mogelijkheden om de ingrediënten te leveren voor een goede start van de dag.

Erop of eronder

Er deden zich nogal wat hindernissen voor. Kunnen we een productiecyclus maken die snel genoeg is om zo vroeg in de ochtend af te leveren? Hoe creëren we de meest efficiënte, maar toch flexibele afleverroute? En belangrijker - hoe zullen de gebruikers erop reageren?

Alleen een testcase zou hier antwoorden op kunnen geven. En dus nodigden we Bready uit om de meest compacte versie van het idee te creëren en lanceren en het belangrijkste: om na te gaan of het haalbaar was. Het enige doel was om het potentieel ervan in de praktijk te testen.

Oost west thuis best

Om de local beta fase te versnellen, hebben we het Bready-team bij ons 'thuis' uitgenodigd. Het was een intensief proces, waar een hechte samenwerking uit is ontstaan. We hebben ons gebogen over brand identity design en content creatie, om vervolgens aan de slag te gaan met de lancering van het platform. In slechts 3 maanden hebben we een custom back-end gecreëerd om bestellingen te verwerken, productie af te handelen, de beste afleverroute te genereren en daarnaast ook de bezorgers te ondersteunen.

Van idee tot oplevering in 3 maanden. Zo.

We hebben samengewerkt met marketing- en productiedeskundigen en pakketontwerpers om het concept van begin tot eind te bedenken, bouwen en lanceren. De proefperiode van 4 maanden resulteerde in 2000 betalende klanten, 10.000+ bezorgingen en veel inzichten over hoe dit concept het beste op de markt gebracht worden.

Van nul tot volledig ontwikkelde live beta in minder dan drie maanden.
Werven en onderhouden van een pilot-gebruikersbestand van meer dan 2.000 klanten.
In de pilotfase zijn er 10.000 vroege ochtend-pakketten afgeleverd.