BAM Home Studios

De Business Impact van een perfecte klantreis

Keywords
Portal Strategy
Customer centricity
Go to market
Brand & user experience design
01

Een nieuwbouwhuis kopen wordt vaak als tijdrovend, ingewikkeld en stressvol ervaren. Dat kan anders, vonden wij én BAM. Daarom ontwikkelden we samen Homestudios: een uniek platform dat nieuwe huiseigenaren stap-voor-stap begeleidt, van eerste aankoopbeslissing tot uiteindelijke oplevering.

02

De uitdaging

Hoe maken we van het kopen van een nieuwbouwwoning bij BAM een naadloze ervaring met maximale klanttevredenheid, terwijl we tegelijkertijd waarde toevoegen voor BAM zelf?

We brachten de volledige klantreis zorgvuldig in kaart op basis van gebruikersonderzoek. Daarbij zoomden we in op de belangrijkste frustraties aan beide kanten: voor nieuwe huiseigenaren ging dat bijvoorbeeld om lastige beslissingen onder tijdsdruk en onduidelijke voorwaarden. Voor BAM waren pijnpunten vooral wijzigingen die na oplevering nog moesten worden doorgevoerd. Deze inzichten vormden samen het fundament voor de businesscase van Homestudios.

A man and a woman use a tablet to make interior design choices at Bam HomestudiosAn ipad interface showing a floor plan
03

Een soepele combinatie van digitaal en fysiek

Homestudios is ontworpen als dé perfecte digitale ondersteuning van de klantreis. Iedere stap richting het nieuwe droomhuis heeft een eigen plek op het platform. Van grote keuzes zoals de keukenindeling, tot kleine details zoals het aantal stopcontacten of een kennismaking met de toekomstige VVE: alles komt overzichtelijk en intuïtief samen.

Een belangrijk onderdeel van de klantreis vindt plaats in het Homestudios Experience Center, een unieke fysieke ruimte met 11 volledig ingerichte modelwoningen en persoonlijke creatiestudio’s. Speciaal hiervoor ontwikkelden we een begeleidende app, die nieuwe huiseigenaren soepel door hun bezoek loodst. Uniek aan deze app is dat deze je real-time locatie in het Experience Center tot op de centimeter kan volgen, en zo per ruimte de juiste gegevens toont. De keuzes die je vervolgens maakt, worden opgeslagen in het BAM Homestudios platform, zodat je ze thuis nog eens na kan lopen.

A man and a woman use a tablet to make interior design choices at Bam Homestudios

Het resultaat

70% minder wijzigingen na oplevering

60% stijging in upsell

Een 9/10 klantbeoordeling

Opdrachtgever

Royal BAM Group

Diensten

Business Design
Innovation Strategy
User research
Service design
UX & visual design

Vragen over dit project? 
Neem contact op met Lennart de Haan
lennart.de.haan@jungleminds.nl.
+31(0)619993695

Jungle Minds is een bureau dat denkt als een consultancy, en maakt als een agency. We spreken vloeiend B2C, maar we zijn bij uitstek ervaren in het tot leven brengen van complexe B2B proposities. Dit maken we mogelijk door binnen één agency niet alleen innovatiestrategie, product design & business design te leveren, maar ook UX & visual design, user research en prototyping. We ontdekken, valideren en lanceren nieuwe verdienmodellen, ondersteunen organisaties bij digitale transformatie, en maken van innovatie een controleerbaar, doelgericht proces.

Als onderdeel van de Cronos Groep, werken we nauw samen met gespecialiseerde leveranciers van E-commerce technologie zoals Salesforce, SAP Commerce en Intershop.

Jungle Minds
Donker Curtiusstraat 23a
+31 (0)20 514 14 14
info@jungleminds.nl

KvK: 34342083
BTW: NL821125801B01