Een nieuwbouwhuis kopen wordt vaak als tijdrovend, ingewikkeld en stressvol ervaren. Dat kan anders, vonden wij én BAM. Daarom ontwikkelden we samen Homestudios: een uniek platform dat nieuwe huiseigenaren stap-voor-stap begeleidt, van eerste aankoopbeslissing tot uiteindelijke oplevering.
Hoe maken we van het kopen van een nieuwbouwwoning bij BAM een naadloze ervaring met maximale klanttevredenheid, terwijl we tegelijkertijd waarde toevoegen voor BAM zelf?
We brachten de volledige klantreis zorgvuldig in kaart op basis van gebruikersonderzoek. Daarbij zoomden we in op de belangrijkste frustraties aan beide kanten: voor nieuwe huiseigenaren ging dat bijvoorbeeld om lastige beslissingen onder tijdsdruk en onduidelijke voorwaarden. Voor BAM waren pijnpunten vooral wijzigingen die na oplevering nog moesten worden doorgevoerd. Deze inzichten vormden samen het fundament voor de businesscase van Homestudios.


Homestudios is ontworpen als dé perfecte digitale ondersteuning van de klantreis. Iedere stap richting het nieuwe droomhuis heeft een eigen plek op het platform. Van grote keuzes zoals de keukenindeling, tot kleine details zoals het aantal stopcontacten of een kennismaking met de toekomstige VVE: alles komt overzichtelijk en intuïtief samen.
Een belangrijk onderdeel van de klantreis vindt plaats in het Homestudios Experience Center, een unieke fysieke ruimte met 11 volledig ingerichte modelwoningen en persoonlijke creatiestudio’s. Speciaal hiervoor ontwikkelden we een begeleidende app, die nieuwe huiseigenaren soepel door hun bezoek loodst. Uniek aan deze app is dat deze je real-time locatie in het Experience Center tot op de centimeter kan volgen, en zo per ruimte de juiste gegevens toont. De keuzes die je vervolgens maakt, worden opgeslagen in het BAM Homestudios platform, zodat je ze thuis nog eens na kan lopen.

