Leading Courses groeide in enkele jaren uit tot de Europese nummer één in het vinden en beoordelen van golfbanen, met een toegewijde community van bijna 90.000 leden en een half miljoen reviews. Vastbesloten om hun platform naar een nieuw niveau te brengen, benaderden de founders van Leading Courses ons om een nieuw verdienmodel te ontwikkelen, met een bijbehorende rebranding én replatforming.
In nauwe samenwerking met het leadership team legden we het fundament voor een nieuw verdienmodel: Leading Courses als tweezijdige marktplaats, die vraag en aanbod bijeenbrengt en inkomsten genereert uit zowel B2C transacties als B2B services. Op basis van diepgaand markt- en gebruikersonderzoek ontwikkelden we een overtuigende propositie, die tot een succesvolle investeringsronde leidde.

Vervolgens brachten we de nieuwe propositie tot leven door een complete rebranding, met een vooruitstrevende visuele stijl die het navyblauw en de tweed petten van het traditionele golf verruilt voor een uitgesproken visie op golf als een hedendaagse topsport. De impactvolle typografie, gedurfde kleurstelling en ambitieuze tone of voice.



Een nieuw platform en nieuw verdienmodel betekent ook een nieuwe manier van werken. Met een multidisciplinair team, samengesteld uit in-house en Jungle Minds specialisten, gingen we agile aan de slag met een nieuwe gebruikservaring voor het platform. We verruilden de oude, monolitische codebase voor een moderne tech stack, bouwden een custom booking engine, en realiseerden technische integratie met de systemen van aangesloten golfbanen. We introduceerden een nieuwe way of working, waarmee het in house team alles in huis heeft om het platform snel en effectief te laten groeien.
