Leading Courses

Europa's favoriete golfplatform heruitgevonden

Keywords
Servitisation
B2B Proposition
Capability building


01

Leading Courses groeide in enkele jaren uit tot de Europese nummer één in het vinden en beoordelen van golfbanen, met een toegewijde community van bijna 90.000 leden en een half miljoen reviews. Vastbesloten om hun platform naar een nieuw niveau te brengen, benaderden de founders van Leading Courses ons om een nieuw verdienmodel te ontwikkelen, met een bijbehorende rebranding én replatforming.

02

Een nieuwe propositie

In nauwe samenwerking met het leadership team legden we het fundament voor een nieuw verdienmodel: Leading Courses als tweezijdige marktplaats, die vraag en aanbod bijeenbrengt en inkomsten genereert uit zowel B2C transacties als B2B services. Op basis van diepgaand markt- en gebruikersonderzoek ontwikkelden we een overtuigende propositie, die tot een succesvolle investeringsronde leidde.

A man and a woman use a tablet to make interior design choices at Bam Homestudios
03

Een nieuwe identiteit

Vervolgens brachten we de nieuwe propositie tot leven door een complete rebranding, met een vooruitstrevende visuele stijl die het navyblauw en de tweed petten van het traditionele golf verruilt voor een uitgesproken visie op golf als een hedendaagse topsport. De impactvolle typografie, gedurfde kleurstelling en ambitieuze tone of voice. 


A man and a woman use a tablet to make interior design choices at Bam HomestudiosA man and a woman use a tablet to make interior design choices at Bam Homestudios
A man and a woman use a tablet to make interior design choices at Bam Homestudios
03

Digitale transformatie

Een nieuw platform en nieuw verdienmodel betekent ook een nieuwe manier van werken. Met een multidisciplinair team, samengesteld uit in-house en Jungle Minds specialisten, gingen we agile aan de slag met een nieuwe gebruikservaring voor het platform. We verruilden de oude, monolitische codebase voor een moderne tech stack, bouwden een custom booking engine, en realiseerden technische integratie met de systemen van aangesloten golfbanen. We introduceerden een nieuwe way of working, waarmee het in house team alles in huis heeft om het platform snel en effectief te laten groeien.

Opdrachtgever

Leading Courses

Diensten

Business design
Brand identity
User research
Full stack development
Go to market strategy
UX & visual design

Vragen over dit project? 
Neem contact op met Lennart de Haan
lennart.de.haan@jungleminds.nl.
+31(0)619993695

Jungle Minds is een bureau dat denkt als een consultancy, en maakt als een agency. We spreken vloeiend B2C, maar we zijn bij uitstek ervaren in het tot leven brengen van complexe B2B proposities. Dit maken we mogelijk door binnen één agency niet alleen innovatiestrategie, product design & business design te leveren, maar ook UX & visual design, user research en prototyping. We ontdekken, valideren en lanceren nieuwe verdienmodellen, ondersteunen organisaties bij digitale transformatie, en maken van innovatie een controleerbaar, doelgericht proces.

Als onderdeel van de Cronos Groep, werken we nauw samen met gespecialiseerde leveranciers van E-commerce technologie zoals Salesforce, SAP Commerce en Intershop.

Jungle Minds
Donker Curtiusstraat 23a
+31 (0)20 514 14 14
info@jungleminds.nl

KvK: 34342083
BTW: NL821125801B01