Ontwerp & lancering van Love Stories’ nieuwe digitale flagshipstore

Niet alleen een e-commerce shop met een Love Stories-thema, maar een digitale flagshipstore die het Love Stories verhaal vertelt én verkoopt.

De vraag

Terwijl overal ter wereld de Love Stories boetieks opdoken, bleef de digitale verkoop achter. Ze hadden een platform nodig, complementair aan hun fysieke winkels, sales genererend en gefocust op het vertellen van het merkverhaal.

Het resultaat

In slechts 4 maanden hebben we de digitale flagshipstore van Love Stories gecreëerd en gelanceerd. Deze nieuwe digitale winkel ademt het merk en heeft een omgeving gevormd waar fans kunnen genieten van een authentieke Love Stories winkelervaring.

Fashion met persoonlijkheid

Met fans over de hele wereld is het Nederlandse Love Stories een van de snelstgroeiende modemerken - bekend om hun gewaagde combinaties van eclectische prints, extravagante patronen en uitgesproken materialen. Voor Love Stories is perfectie saai. In plaats daarvan streven ze naar imperfecties, door het zoeken naar de perfecte mismatch. Een mismatch die het fans mogelijk maakt om gedurfde combinaties voor zichzelf te maken en hun eigen verhaal te vertellen.

Doordat het merk snel groeide, groeide tegelijkertijd ook de digitale verwachting. Love Stories wilde de digitale omgeving naar een hoger niveau tillen door de winkel-ervaring terug te laten komen in een digitale flagshipstore. Een naadloze overgang van de fysieke winkel naar de digitale; een authentieke bestemming die centraal zou staan ​​in hun omnichannel winkelervaring.

Beperkte brand experience in e-commerce?

Niet dus. Met zo'n gedurfd merk als Love Stories zou een conventionele e-commerce ervaring met vaste templates nooit werken. Dus creëerden we een op maat gemaakte online winkel, waar de onverschrokken persoonlijkheid van Love Stories tot leven kwam en ze de vrijheid hadden om écht op te vallen. Elke beslissing was gebaseerd op de merkpersoonlijkheid van Love Stories: onvervalst authentiek.

Verliefd worden op het verhaal

Om ons onder te dompelen in het merk bezochten we wereldwijd verschillende boetieken. We deden diepgaand onderzoek naar de manier waarop een vrouw online kleding koopt, en we werkten nauw samen met het Love Stories team in strategische en merkgerichte workshops. Het platform moet lef tonen, imperfecties omarmen en een canvas bieden om een verscheidenheid aan verhalen te vertellen. Om de edgy persoonlijkheid van Love Stories te laten zien, maakten we deels gebruik van anti-design door weg te blijven van kleuren en perfect uitgelijnde grids. We zijn zelf perfecte mismatches gaan maken in typografie, door de vrouwelijke Didot te combineren met de artistieke Noe Display en de minimale Aktiv Grotesk. Het mengen van typografische statements met grote afbeeldingen maakt het mogelijk om los te komen van pagina’s met een pre-made-template uiterlijk. Al deze onderdelen komen samen om de unieke digitale handtekening van Love Stories te creëren.

Decoupled CMS voor creatieve vrijheid

Ons doel om de brand experience centraal te stellen in onze aanpak, gaat veel verder dan alleen de branding zelf. We kozen voor een onconventionele aanpak: een volledig decoupled CMS-architectuur. Dit zorgde voor creatieve vrijheid en volledige focus op de gebruikerservaring. Het decoupled CMS ondersteunt de digitale identiteit en stelde ons in staat om een excellent front-end te ontwikkelen, met onder de motorkap de stille kracht van Magento 2.0. Voor de implementatie van de Magento-architectuur hebben we samengewerkt met Xsarus.

E-commerce die het verhaal vertelt én verkoopt

De samenwerking tussen Love Stories en Jungle Minds heeft gezorgd voor Europa's eerste decoupled digitale flagshipstore. Fans van over de hele wereld kunnen nu online genieten van een authentieke winkelervaring bij Love Stories. We hebben een solide basis gecreëerd om hun omnichannel bedrijf te laten groeien en hen in staat te stellen te blijven doen waar ze goed in zijn: oprecht anders zijn.

Individualiteit, vertrouwen en expressie liggen aan de basis van Love Stories. Voor ons heel belangrijk om deze waarden ook in de online omgeving terug te laten komen. We willen geen standaard webshop, maar een omgeving die inspireert en waarin onze klanten hun persoonlijke stijl zelf kunnen samenstellen. We zijn erg trots op het resultaat: stijlvol en romantisch komen samen in een unieke digitale flagshipstore die ons merk naar nog grotere hoogte brengt.

- Titia Cortlever, Marketing Manager bij Love Stories

Een zeer moderne aanpak: op maat gemaakt op een decoupled Magento e-commerce set up, met als gevolg maximale vrijheid in merkbeleving.
We ontwikkelden een solide architectuur waarmee Love Stories verder kan groeien als een omnichannel merk.
De ultieme combinatie van brand storytelling en e-commerce.