Van gadget naar emotioneel en praktisch relevant.

De vraag

Maak, in samenwerking met het Philips team, Philips HUE toegankelijk en relevant voor een breed publiek, door een redesign van de nieuwe HUE-app.

Het resultaat

Door een nauwe samenwerking met het Philips HUE product development en designteam hebben we de nieuwe app gereleased in 4 maanden. De app heeft een wereldwijd bereik van meer dan 5 miljoen gebruikers.

Een wereldwijd publiek bereiken

Bij de lancering van Philips HUE werd het product ontvangen als een toffe gadget om je huis wat kleur te geven. Het verlichtingssysteem en de bijbehorende app bereikten daarom voornamelijk de gadget-liefhebber. Om een ​​breder publiek te bereiken was de uitdaging om de vele mogelijkheden van het HUE-product te ontdekken. Ook was de user experience van de eerste app vrij complex, wat een drempel vormde om het product te kopen. De opdracht voor Jungle Minds was duidelijk, creëer een nieuw concept voor de HUE-app dat aan de volgende criteria voldoet:

  • Overtuig de consument van de waarde van het HUE-product
  • Onboarding van de gebruiker voor een soepele start
  • Eenvoudig in gebruik en dus een naadloze aansluiting bij de dagelijkse routine van de gebruiker

Validatie van de ultieme HUE-app

'Wat is de rol van licht in uw dagelijks leven' was de belangrijkste vraag waar we mee begonnen. Het wereldwijde onderzoek (uitgevoerd in China, Duitsland, de VS en Nederland) bevestigde dat het kiezen van kleuren inderdaad een leuke gadget is, maar dat het bredere publiek meer geïnteresseerd is in licht vanuit een gezondheidsperspectief. Denk bijvoorbeeld aan goede verlichting bij het lezen voordat je gaat slapen, of juist het licht de volgende ochtend tijdens het ontwaken. In de Verenigde Staten werd ook de veiligheidsfunctie van de app als zeer belangrijk beschouwd, zoals de controle over HUE wanneer je niet thuis bent. Een andere belangrijke bevinding was dat gebruikers de verlichting van hun huis structureren per kamer, terwijl de app aanvankelijk was gebaseerd op het kiezen van kleuren per lamp.

Deze inzichten vormden de start van de ontwerpfase, waarin we prototypen hebben ontwikkeld en deze internationaal hebben gevalideerd in meerdere testrondes. Hierop baseerden we vervolgens het definitieve ontwerp van de HUE-app: perfect aangepast aan de behoefte van de gebruiker.

The switch from thinking about rooms as 'scenes' and actually as 'rooms' is a very welcome change and really shows how cool smart lighting becomes once you've decked up all your major rooms with Hue.

- John Jones

Twee bedrijven, één team

We werkten nauw samen met het design en development-team van Philips HUE. Om te voldoen aan een stricte deadline, was het app development-team al eerder gestart. De nieuwe release moest namelijk verkrijgbaar zijn in de app-stores om in te kunnen loggen bij het Apple Homekit Smart-behuizingssysteem. Tijdens het project bleven we het team continu voeden om de vaart erin te houden. Zowel het designteam van Philips als dat van Jungle Minds ontwierpen verschillende prototypen voor de app, elkaar onderwijl onafgebroken motiverend een beter ontwerp te maken. Met onze testmethode voor prototypen heeft het designteam van Philips Hue voor het eerst de waarde van gebruikerstesten in hun productontwikkelingscyclus ervaren.

Wereldwijd succes

Na de nieuwe release van de app en de toevoeging van producten in het HUE-assortiment, ging de verkoop van start. Momenteel is HUE een van de meest succesvolle producten binnen het Philips verlichtingsassortiment: wereldwijd zijn er meer dan 10 miljoen HUE smart lights verkocht.

Van gebruikersonderzoek tot werkend product in drie maanden.
Een wereldwijde impact met meer dan 5 miljoen gebruikers.
Een product van hoge kwaliteit met een snelle time to market.