De versnelling van de internationale groei van 3D-printer producent Ultimaker

Het design, de development en de groei van Ultimakers wereldwijde brand eco-systeem verbindt gebruikers, zakelijke partners en een wereldwijde gemeenschap met elkaar.

De vraag

Versnel Ultimakers reis om wereldwijd een ​​B2B-gerichte 3D-print partner te worden. Om dit te bereiken moeten we de bedrijfswaarde van 3D-printen laten zien, gebruikers inspireren en ondersteunen en Ultimaker koppelen aan een welvarende community en een wereldwijd sales netwerk.

Het resultaat

In minder dan 2 maanden hebben we de basis gecreëerd voor een toekomstbestendig merkplatform. Van daaruit hebben we een platform gecreëerd dat de wereldwijde groei van Ultimaker mogelijk maakt. Dit heeft geresulteerd in een meerjarige samenwerking op het gebied van ontwerp, content creatie en development.

De strategische ommezwaai

De Nederlandse 3D-printerfabrikant Ultimaker is opgericht in 2012, te midden van de goudkoorts rond 3D-printen. Al snel realiseerde Ultimaker zich de enorme bedrijfswaarde die hun printoplossingen grotere productiebedrijven konden bieden. En zo verschoof hun gehele strategische focus van B2C naar het opbouwen van hun reputatie, positie en netwerk binnen de B2B-markt. Samen met Jungle Minds heeft Ultimaker haar merk opgebouwd tot een aanbieder van uitsluitend B2B-totaaloplossingen en een wereldwijd bedrijfsplatform gecreëerd om dit proces te ondersteunen.

Het bouwen van business, laagje voor laagje

3D-printen is een echte game-changer voor ingenieursbureaus en productiebedrijven, zoals de auto- en ruimtevaartindustrie. Het ter plekke maken van nauwkeurige en betrouwbare prototypes zorgt voor een drastische vermindering van de ontwikkelingsfase: van weken tot enkele dagen, waardoor de kosten substantieel worden verlaagd. De vraag is: hoe maak je grote bedrijven bewust van het enorme potentieel van 3D-printen? En hoe kunnen we ervoor zorgen dat ze ermee aan de slag gaan? Door te laten zien hoe innovators uit hun eigen branche 3D-printers al gebruiken, kunnen we ze bewust maken van de manier waarop 3D-printen de dagelijkse bedrijfsvoering kan veranderen.

Macht aan de makers

Het uitgangspunt van Ultimaker voor het claimen van de professionele markt is simpel: geef de macht en de middelen aan de ambassadeurs van innovatie. Om dit mogelijk te maken, hebben we een platform gecreëerd waarmee gebruikers vanaf dag 1 hun Ultimaker ten volle kunnen benutten. Door het aanbieden van relevante branchekennis en het delen van inspirerende voorbeelden van bedrijfssuccessen kan Ultimaker de wereldwijde community van makers de juiste dagelijkse ondersteuning bieden. Om dit voor elkaar te krijgen, werkte ons multidisciplinaire design- en development team nauw samen met het sales- en marketingteam van Ultimaker. Samen hebben we het platform en de inhoud ervan op een supersnelle en iteratieve manier gecreëerd en groot gemaakt.

Een florerend wereldwijd netwerk van kennis, service en sales

Vandaag de dag is Ultimaker echt een wereldwijde speler met een sterke online aanwezigheid, die de internationale marketing-, sales- en service strategie ondersteunt. Een belonend en intens proces. Door onze samenwerking zagen we Ultimaker transformeren van een kleine Nederlandse tech-startup naar een echte wereldspeler.

Een online bestemming, mogelijk gemaakt door boeiende verhalen en diepgaande inhoud.

Het eerste platform werd in slechts 8 weken op de markt gebracht.
Art direction en productie van inspirerende video’s, afkomstig van over de hele wereld.
Het Ultimaker-platform ondersteunt duizenden actieve leden die 300.000 berichten genereren.